divendres, 5 de juny del 2015

Escola La Floresta

LLIGA EL CONTE I PASSA’L A L’ESCOLA LA FLORESTA (CURS 14-15)

Enguany només un curs de Parvulari va explicar el conte prèviament a la sessió oferta per la Biblioteca de Torreforta perquè es tracta d’un grup amb moltes dificultats de comprensió. La tutora de P4 va estimar-s’ho més de cara a un millor desenvolupament i aprofitament de la sessió fora del centre.
Per als altres dos grups restants, la sessió a la Biblioteca va ser del tot sorprenent perquè desconeixien per complet el conte.

Després de la sessió, de la qual vam sortir infants i mestres encantats, vam fer diverses sessions a les aules i un treball en comú:

Els tres grups vam trobar-nos en una aula gran i vam narrar el conte que al matí havíem escoltat. Les mestres havíem preparat prèviament cinc potets de plàstic transparent amb una etiqueta cada un: ràbia, tristesa, alegria, calma i por.
Vam convidar els infants a fer una bola amb el bocí de paper de seda que consideressin que tenia més a veure amb el seu estat d’ànim i a posar-lo al pot adient un cop manifestat oralment a la mestra que era al costat dels pots, quina emoció representava el seu paper.

Ens va sorprendre que en presentar l’activitat els mateixos alumnes van dir que allò no podia ser, que faltava una emoció molt important: ens havíem descuidat el pot de l’AMOR! Vam improvisar un pot i com que no teníem paper de seda rosa vam fer servir paper de seda lila.

Tots els alumnes van participar molt activament i molts també van manifestar-se enamorats. Els qui vivien amb ràbia els recordàvem que podien fer servir coixins per desfogar-se i els qui manifestaven por els fèiem notar que ells eren els grans i la por la petita i que la podien vèncer.

Algun altre dia hem tornat a narrar el conte i també l’hem narrat amb la versió llibre normal i corrent (sense pop-up) que també és molt atractiu.

Pocs dies després vam fer tres fulls-fitxa extrets d’internet:

Pintar un monstre de colors (Els de p-3 i p-5 amb tots els colors junts, embolicats) i p-4 del color de l’emoció que sentien.

Fitxa de diferents monstres amb un estat d’ànim diferent: van ser pintats del color de l’emoció que s’hi associava. Els de p-4 van copiar el nom de l’emoció i els de p-5 van escriure-la ells sols.














Cap comentari :

Publica un comentari a l'entrada