LLIGA
EL CONTE I PASSA’L A L’ESCOLA LA FLORESTA (CURS 14-15)
Enguany
només un curs de Parvulari va explicar el conte prèviament a la
sessió oferta per la Biblioteca de Torreforta perquè es tracta d’un
grup amb moltes dificultats de comprensió. La tutora de P4 va
estimar-s’ho més de cara a un millor desenvolupament i
aprofitament de la sessió fora del centre.
Per
als altres dos grups restants, la sessió a la Biblioteca va ser del
tot sorprenent perquè desconeixien per complet el conte.
Després
de la sessió, de la qual vam sortir infants i mestres encantats, vam
fer diverses sessions a les aules i un treball en comú:
Els
tres grups vam trobar-nos en una aula gran i vam narrar el conte que
al matí havíem escoltat. Les mestres havíem preparat prèviament
cinc potets de plàstic transparent amb una etiqueta cada un: ràbia,
tristesa, alegria, calma i por.
Vam
convidar els infants a fer una bola amb el bocí de paper de seda que
consideressin que tenia més a veure amb el seu estat d’ànim i a
posar-lo al pot adient un cop manifestat oralment a la mestra que era
al costat dels pots, quina emoció representava el seu paper.
Ens
va sorprendre que en presentar l’activitat els mateixos alumnes van
dir que allò no podia ser, que faltava una emoció molt important:
ens havíem descuidat el pot de l’AMOR! Vam improvisar un pot i com
que no teníem paper de seda rosa vam fer servir paper de seda lila.
Tots
els alumnes van participar molt activament i molts també van
manifestar-se enamorats. Els qui vivien amb ràbia els recordàvem
que podien fer servir coixins per desfogar-se i els qui manifestaven
por els fèiem notar que ells eren els grans i la por la petita i que
la podien vèncer.
Algun
altre dia hem tornat a narrar el conte i també l’hem narrat amb la
versió llibre normal i corrent (sense pop-up) que també és molt
atractiu.
Pocs
dies després vam fer tres fulls-fitxa extrets d’internet:
Pintar
un monstre de colors (Els de p-3 i p-5 amb tots els colors junts,
embolicats) i p-4 del color de l’emoció que sentien.
Fitxa
de diferents monstres amb un estat d’ànim diferent: van ser
pintats del color de l’emoció que s’hi associava. Els de p-4 van
copiar el nom de l’emoció i els de p-5 van escriure-la ells sols.
Cap comentari :
Publica un comentari a l'entrada