dimarts, 20 de gener de 2015

LLAR D'INFANTS EL NINOT


LLAR D’INFANTS MUNICIPAL EL NINOT
PROJECTE LLIGA EL CONTE I PASSA’L : EL MONSTRE DELS COLORS

Aquest conte ens ensenya a identificar les emocions, primer pas per a després poder expressar-les de manera natural i lliure. Relaciona també, cada emoció amb un color.
En aquest conte el protagonista és un monstre diferent als altres, aquest no fa por i no sap que li passa, té un garbuix d’emocions i ara toca desfer l’embolic. Una nena l’ajudarà a diferenciar i separar les diferents emocions.
Aquest curs estem treballant diferent a la nostra escola, hem introduït els espais de lliure circulació, on els nens trien les activitats que volen realitzar de les que aquell dia es proposen. Tenim l’aula del joc simbòlic, l’aula de destreses, l’aula de biblioteca – música, l’aula de plàstica i per últim l’aula de manipulació i experimentació.
El conte del monstre dels colors l’hem treballat en els diferents espais. Ens ha resultat un conte adient a treballar en 3 unitats de programació ja planificades a la nostra escola : a la foscor, al carnaval i a les emocions
A la foscor ja que hem parlat de les diferents pors. A les emocions on hem treballat les diferents emocions i les hem relacionat amb els colors. Al carnaval tot escollint el monstre com a disfressa.

OBJECTIUS
· Entendre i identificar les emocions bàsiques i posar-li nom.
· Adquirir coneixement de les pròpies emocions.
· Identificar les emocions dels altres.

METODOLOGIA PER A TREBALLAR EL CONTE A LA BIBLIOTECA
  • Primer hem presentat del conte del monstre dels colors utilitzant el conte i hem identificat cada emoció associant-la al color corresponent :

Groc- Alegría / Blau – Tristesa / Vermell – Ràbia / Negre – Por / Verd – Calma

Ens hem ajudat de les titelles de les emocions que tenim a l’aula per a treballar les emocions que surten al conte.


  • Hem fet una titella del monstre amb feltre i l’emboliquem amb les llanes dels colors de les emocions que surten al conte. Expliquem el conte amb l’ajuda del titella del monstre i anem anomenant cada color i relacionant-lo amb la seva emoció. Color per color anirem classificant la llana al seu pots de les emocions
 






















  • Per treballar els colors cantarem les cançons dels diferents colors que surten al conte. Buscarem també diferents objectes de la classe d’aquests colors. (“groc, groc, groc es el vestit que porto….” “Vermell, vermell, vermell es el vestit que porto”… blau… verd….)

  • Elaboració a l’aula de plàstica de monstres en volum per decorar l’escola.




















  • Elaboració de la disfressa de Carnaval, i enterrem el monstre al pati de l’escola a l’enterro de la sardina.


  • Visualització amb el canó de diferents vídeos d’internet on s’explica el conte.